.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماز اصلی‌ترين عنصر تأمين‌كننده سعادت انسان
حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي واجبات شرعي و اجتناب از محرمات را مجموعه‌اي از عناصر تأمين‌كننده سعادت انسان برشمردند و افزودند: در ميان اين عناصر، اصلي‌ترين آنها، نماز است كه نَفس سركشِ انسان را كنترل مي‌كند...

حضرت‌آيت‌الله خامنه‌اي واجبات شرعي و اجتناب از محرمات را مجموعه‌اي از عناصر تأمين‌كننده سعادت انسان برشمردند و افزودند: در ميان اين عناصر، اصلي‌ترين آنها، نماز است كه نَفس سركشِ انسان را كنترل مي‌كند.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز در ديدار شركت كنندگان در هفدهمين اجلاس سراسري نماز، اقامه صحيح و توجه همزمان به قالب و روح نماز را كليدي ترين عنصر براي اصلاح فرد و جامعه دانستند و تأكيد كردند: نشانه هاي اسلامي به ويژه نماز بايد در بخشهاي مختلف جامعه اسلامي آشكار و عيان باشند و در همه امور نيز رعايت شوند.

ايشان، واجبات شرعي و اجتناب از محرمات را مجموعه‌اي از عناصر تأمين‌كننده سعادت انسان برشمردند و افزودند: در ميان اين عناصر، اصلي‌ترين آنها، نماز است كه نَفس سركشِ انسان را كنترل مي‌كند.

رهبر انقلاب اسلامي سعادت و هلاكت انسان را در نحوه برخورد با نَفس دانستند و خاطرنشان كردند: اگر اين نفس سركش به وسيله ذكر و ياد خدا مهار شود، انسان به اوج كمال مي‌رسد اما اگر اين نفس رها شود، نتيجه آن ظلم، فحشاء، فقر و استكبار است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه كنترل نَفسِ سركش منوط به ذكر و ياد خدا به همراه احساس نياز به پروردگار و احساس حقارت در برابر عظمت الهي است، افزودند: اينگونه نماز و ذكر الهي موجب مي‌شود كه انسان از گناهان و منكرات به دور بماند زيرا اين ذكر موجب تذكر مستمر دروني انسان به او مي‌شود و به همين دليل در هر روز، نماز چند بار تكرار مي‌شود.

ايشان گسترش نماز صحيح در جامعه را موجب آرامش فردي و دروني انسان و همچنين امنيت و آرامش جامعه دانستند و تأكيد كردند: نماز صحيح نمازي است كه جسم و روح آن كامل باشد.

رهبر انقلاب اسلامي نماز بدون روح را كم اثر خواندند و خاطرنشان كردند: قالب و شكل نماز در واقع متناسب با روح آن تنظيم شده است و در ترويج نماز در جامعه به ويژه در ميان جوانان حتماً بايد كامل بودن شكل و روح نماز مورد توجه قرار گيرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري تأثير نماز صحيح در دل جوان مسلمان و ايجاد اميد و بهجت معنوي در او، افزودند: اگر انسان از سنين جواني به خواندن نماز صحيح و خوب، همت كند، در سنين بالا نيز نماز با حضور قلب استمرار خواهد داشت.

ايشان همچنين با اشاره به كمبود مسجد و نمازخانه در مراكز پرجمعيت تأكيد كردند: همه كارهاي مهندسي بزرگ بايد يك پيوست مسجد داشته باشند و دولت نيز بايد به طور جدي اين مسئله را در دستور كار خود قرار دهد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد در ايستگاه‌هاي مترو، قطار، اتوبوس‌هاي بين شهري، فرودگاه‌ها و شهرك‌هاي بزرگ مسجد لحاظ شود، خاطرنشان كردند: در پروازهاي داخلي و خارجي نيز، زمان پروازها به گونه اي تنظيم شوند كه وقت خواندن نماز وجود داشته باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: در پروازهايي كه اين امكان وجود ندارد بايد در داخل هواپيما، محل اقامه نماز فراهم شود.

ايشان رعايت اين مسائل را نشانه اهتمام به نماز دانستند و خاطرنشان كردند: در شهرها به ويژه شهرهاي بزرگ از جمله تهران، بايد مساجد آباد و در اوقات نماز، نماز جماعت اقامه شود و به هنگام وقت نماز، صداي اذان در شهرهاي كشور اسلامي شنيده شود.

ايشان افزودند: در شهرك‌سازي‌ها و انبوه‌سازي‌ها نيز بايد مسجد به تناسب جمعيت لحاظ شود و نبايد بدون در نظر گرفته شدن مسجد، به اين طرح‌ها مجوز داده شود.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان خاطرنشان كردند: نشانه‌هاي اسلامي بايد در جامعه به ويژه در مهندسي‌ها و ساختمان‌سازي‌ها مشهود باشند.

در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در سخناني با اشاره به وضعيت خوب نماز در جامعه به ويژه در دانشگاه‌ها و استقبال بسيار خوب جوانان از نماز گفت: در هفدهمين اجلاس سراسري نماز كه در دانشگاه تهران در حال برگزاري است، نهصد مقاله و هفتصد اثر هنري ارائه شده است.

در ابتداي اين ديدار نماز ظهر و عصر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي اقامه شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.58 seconds.